רומניה 2013 – היום השלישי

את היום השלישי למסע האופניים התחלנו ברכיבה מבית מלון הפעם בכוון מערב לעבר העיירה ראשנוב.

פותחים את היום ברכיבת יער

תחילה נכנסנו ליער הרטוב והתגלשנו קצת בבוץ, אח"כ ירדנו בשביל 4X4 חרוץ שהוביל אותנו לכביש. טיפסנו קצת בכביש המתפתל, עד שהגענו ליער נוסף. תחילה טיפסנו קצת, ואז נכנסנו לסינגל זורם ומגניב. באמצע הדרך התכנסנו בנקודה שם ביקש מאתנו ויקטור להשאיר את האופניים ולבוא אחריו רגלית.
על הסלע הקדוש לפגאנים

מצאנו את עצמנו על סלע גדול בראש צוק, המשקיף על ההרים מסביב והעמק שמתחת. הסלע הזה, כך הוסבר לנו, הוא מקום קדוש לפגאנים. כמובן שלא חסכנו בתמונות.

זהירות שלא ליפול

חָה חָה חָה

אחרי האתנחתא, חזרנו ליער, ראינו שהמקום יפה, אז הצטלמנו…

המשכנו במסלול המיוער מספר ק"מ נוספים שהוביל אותנו עד לעיירה ראשנוב.
בדרך לראשנוב

בדרך אייל פ. הספיק ליפול באמבטיית בוץ ולהיתפס על ידי המצלמה.
פויירשטיין מסביר איך נופלים באמבטיית בוץ

הגענו לראשנוב אז הצטלמנו…

בראשנוב עצרנו לאספרסו וקפוצ'ינו בבית קפה נחמד והצטלמנו [ https://www.facebook.com/ArtCafeClub ]
גור: "ציגלר אתה נרדם?" ציגלר: "לא, אני כבר ישן."

אח"כ שמנו לב כמה בוץ הספיקו לצבור האופניים שלנו אז צילמנו…
ציגלר מעולם לא ראה את ה- KTM שלו במצב כזה

הרכב הקפיץ אותנו חזרה לארוחת צהריים במלון. בשעה 14:00 כבר היינו שוב על האוכפים, הפעם רוכבים לכיוון קרון הרכבל הישן של פויאנה בראשוב.
נכנסים למתחם הרכבל בפויאנה בראשוב

נסיעת הרכבל המתמשכת לאורך כ- 2.5 ק"מ העלתה אותנו לפסגת הפוסטאברו מגובה 1,070 מ' לגובה 1,770 מ'.

מיד התחלנו ברכיבה במורד ההר, דרך מדרון דשא תלול שהרעיד לחלק מאתנו את הביצים. למרבה הפלא, המשך הירידה של הפוסטאברו הייתה ברובה כיפית וזורמת, עם מספר חלקים תלולים, אבל לא מטורפים מדי. מה שכן, שילוב של ירידות תלולות, שביל צר וחלק, שורשים וסלעים רטובים, שיפועי צד מטורפים, בוץ, סוויצ'בקים, וכן, גם עייפות מצטברת, כל זה הפך את הרכיבה למאתגרת במיוחד, בעיקר מהנה אבל גם מתסכלת עבור חלקנו.
טל רוזוב - מתנשף בירידה

טל רוזוב – מתנשף בירידה

באיזשהו שלב (אחרי בערך שעה) התחבר המסלול לשביל אותו ירדנו ביום הראשון מפויאנה בראשוב עד לבראשוב. הפעם בהמשך השביל לקח אותנו ויקטור בדרך אחרת עם הרבה אבנים חלקות, שיפוע צד והרבה סוויצ'בקים, שיהיה מעניין… חצי מאתנו נפלו מהאופניים בשלב זה או אחר של המסלול. למרבה הפלא כולנו יצאנו פחות או יותר ללא פגע. סיימנו בבראשוב, שוב באותו בית הקפה, שם שתינו בירות והתחלקנו בפיצות טעימות.
הספסל הקבוע שלנו בדרך לבראשוב

מאוחר יותר, אחרי מקלחת והתרעננות במלון, שוב הוקפצנו לבראשוב, הפעם כדי לחגוג את הטיול עם ארוחת ערב גדולה במסעדת בשרים ארגנטינאית [ http://www.kellersteakhouse.ro ].
תופסים מכסה מהגשם בדרך למסעדה הארגנטינאית

רוב החברים הזמינו סטייקים עסיסיים, בעוד שסיימון, אלי ורני נהנו מדג.

קינחנו את הערב בגלידות ובסופגניות קורטוש חמות וטעימות.